top of page

NARZĘDZIA

Każda organizacja, która chce skutecznie konkurować na rynku musi wdrażać narzÄ™dzia do realizacji procesów istniejÄ…cych w firmie. NarzÄ™dzia w sposób oczywisty pomagajÄ… w osiÄ…gniÄ™ciu efektywnoÅ›ci na poziomie organizacyjnym i poziomie jednostki. Nie umniejszajÄ…c roli narzÄ™dzi w zarzÄ…dzaniu firmy firmÄ… podkreÅ›lamy jednak, że narzÄ™dzia bÄ™dÄ… efektywnie wspieraÅ‚y wtedy, gdy organizacja jest "poukÅ‚adana" na poziomie przekonaÅ„ kadry zarzÄ…dzajÄ…cej, emocji, wspóÅ‚pracy miÄ™dzy dziaÅ‚ami etc. Zrozumienie misji i wizji firmy w kontekÅ›cie ról zespoÅ‚owych, podziaÅ‚u obowiÄ…zków i wzajemnych zależnoÅ›ci jest kluczem i rola menadżerów kierujÄ…cych firmÄ… i poszczególnymi zasadami jest zasadnicza. DoÅ›wiadczenie i analiza konkretnych sytuacji pokazujÄ…, że narzÄ™dzia speÅ‚niajÄ… swojÄ… rolÄ™ gdy sÄ… stosowane w sposób autentyczny, a nie jak instrumenty do osiÄ…gania rezultatów bez zmiany mentalnoÅ›ci i szczerego postÄ™powania menadżerów. Dlatego traktujemy narzÄ™dzia jako ważny element procesu wsparcia, jednak podkreÅ›lamy, że w pierwszej kolejnoÅ›ci należy siÄ™ skupić na budowaniu wÅ‚aÅ›ciwych podstaw zaczynajÄ…c od menadżerów.

bottom of page